Henny Lubberman Kraamzorg

Privacy

Privacyverklaring Henny Lubberman Kraamzorg                                                     
 
Inleiding:
Deze verklaring is van toepassing op alle door Henny Lubberman Kraamzorg geleverde producten en diensten.
 
Henny Lubberman Kraamzorg gevestigd te Fledderusstraat 21, 7751 CW Dalen is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
 
Persoonsgegevens die wij verwerken 
Henny Lubberman Kraamzorg verwerkt uw persoonsgegevens omdat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons heeft verstrekt. Gegevens die Henny Lubberman Kraamzorg van u nodig kan heeft of noodzakelijk zijn in het kader van de hieronder omschreven doeleinden en die door Henny Lubberman Kraamzorg in ieder geval en ten minste worden verwerkt, betreffen:
• Voorletters en achternaam
• Geslacht
• Geboortedatum
• Bedrijfsnaam
• Adresgegevens (bestaande uit straatnaam + huisnummer + postcode)
• Telefoonnummer (mobiel of vast)
• E-mailadres
• Bankgegevens
 
Verwerkt Henny Lubberman Kraamzorg ook bijzondere persoonsgegevens?
Bijzondere persoonsgegevens zijn gevoelige gegevens, bijvoorbeeld over gezondheid of een strafrechtelijk verleden, etnische gegevens of gegevens betreffende ras. Henny Lubberman Kraamzorg verwerkt geen bijzondere persoonsgegevens
 
Waarom we gegevens nodig hebben
Als u eenmaal een overeenkomst heeft met van Henny Lubberman Kraamzorg dan willen we u goed van dienst zijn. Wij gebruiken uw gegevens voor de volgende doeleinden:
 
• U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren.
• U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten.
• Om goederen en diensten bij u af te leveren.
• Als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.
• · Gegevens kunnen ook gebruikt worden voor promotie- of marketingdoeleinden, die in verhouding staan tot het soort dienstverlening vanuit Henny Lubberman Kraamzorg. Bijvoorbeeld om u via onze nieuwsbrief te informeren over een nieuwe activiteit van Henny Lubberman Kraamzorg. Wilt u niet benaderd worden via onze nieuwsbrief, dan kunt u dit aangeven in de nieuwsbrief door onderaan op ‘uitschrijven’ te klikken.
 
Wij kunnen uw gegevens enkel voor een ander doel gebruiken, dan waarvoor ze oorspronkelijk verwerkt waren, als er tussen beide doelen een nauwe verwantschap bestaat en als u daar expliciet toestemming voor geeft.
 
Welke regels gelden bij de verwerking van persoonsgegevens?
Bij de verwerking van persoonsgegevens is Henny Lubberman Kraamzorg gebonden aan de daarvoor geldende
wet- en regelgeving en houdt de ontwikkelingen daarin bij. In dat kader behoudt Henny Lubberman Kraamzorg zich het recht voor wijzigingen door te voeren in dit privacy statement om de tekst aan te laten sluiten bij de laatste stand van zaken, zoals vermeld onderaan deze privacyverklaring.
Hoe lang we gegevens bewaren
Henny Lubberman Kraamzorg zal uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Henny Lubberman Kraamzorg bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld.
Delen met anderen/verstrekking gegevens aan derden 
Henny Lubberman Kraamzorg verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.
In kaart brengen websitebezoek (openbare gedeelte)
Henny Lubberman Kraamzorg gebruikt alleen technische en functionele cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan onze websites wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de websites en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de websites naar behoren werken en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft uiteraard altijd de mogelijkheid om al uw, bij ons bekende, persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Hiervoor stuurt u een gespecificeerd verzoek naar info@hennylubberman.nl
Beveiliging
Henny Lubberman Kraamzorg hecht grote waarde aan de beveiliging en bescherming van uw persoonsgegevens. Henny Lubberman Kraamzorg heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen teneinde uw persoonsgegevens te beveiligen en te beschermen tegen verlies, wijziging, misbruik of tegen enige (andere) vorm van onrechtmatige verwerking. Iedere persoon die bij Henny Lubberman Kraamzorg toegang heeft tot persoonsgegevens en/of deze verwerkt, is verplicht tot geheimhouding van die gegevens, voor zover bij wet- of regelgeving niet anders is bepaald. In het geval Henny Lubberman Kraamzorg gebruik maakt van de diensten van derden, zal Henny Lubberman Kraamzorg in het kader van de bescherming van persoonsgegevens afspraken maken omtrent de benodigde beveiligingsmaatregelen. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op.
Uw privacy rechten
Wanneer u een verzoek tot inzage, correctie, verzet of verwijdering van uw persoonsgegevens doet, zal Henny Lubberman Kraamzorg u hierover binnen 5 werkdagen informeren. Dit verzoek kunt u indienen via info@hennylubberman.nl.
 
Vragen 
Bij vragen of opmerkingen over de verwerking van uw persoonsgegevens en dit Privacy Statement kunt u contact met ons opnemen, via info@hennylubberman.nl
 
Dit privacy statement is opgesteld d.d. 8-5-2018 

Henny Lubberman Zorg werkt onder de leveringsvoorwaarden van verschillende matchbureaus.
Versie: 14 februari 2015
Kraamzorg:
Per januari 2006 werken wij met het landelijk indicatie protocol kraamzorg. Dit is vastgesteld door organisaties van zorgverzekeraars, zorgaanbieders, verloskundigen en kraamverzorgenden. (Z-org, BTN, STING, ZN, en KNOV). Hier moeten wij als organisatie mee werken.
Het indicatieprotocol geeft duidelijkheid over de manier waarop bij het intakebezoek de behoefte aan kraamzorg wordt vastgesteld. Het indicatieprotocol Kraamzorg biedt ondersteuning bij het uitvoeren van de (her)indicatie en bij het nemen van beslissingen hierover. Het protocol wordt gebruikt voor het verhelderen van de vraag, het vaststellen van de zorgbehoefte en het op basis hiervan vaststellen van de aard, inhoud en omvang van de kraamzorg.
Kraamzorg gaat uit van de gezinssituatie en de zorgbehoefte van moeder en kind en houdt rekening met lichamelijke, geestelijke en sociale aspecten. Kraamzorg levert een bijdrage aan het voorspoedige herstel van de moeder na de bevalling en de integratie van het kind in het gezin.
Het indicatieprotocol stelt dat ieder mens in principe zelf verantwoordelijk is voor de eigen gezondheid en het functioneren in het gezin. Kraamzorg wil de moeder, haar partner en de (eventuele) overige leden van het gezin ondersteunen.
Kraamzorg bestaat uit de volgende onderdelen:
• Verzorging en controle van moeder en kind
• Voorlichting en instructie
• Observeren, signaleren en rapporteren
• Waarborgen hygiëne
• Verzorging en /of opvang van huisgenoten
• Huishoudelijke taken die direct samenhangen met de zorg voor moeder en kind
Vaststelling passende kraamzorg:
De duur en de inhoud van de kraamzorg worden vastgesteld op basis van: de situatie en de zorgbehoefte van de cliënt, het professionele oordeel van de intaker en de wettelijke regelgeving.
Basispakket:
Het basispakket is van toepassing wanneer het kraambed "normaal” verloopt en het kind een goede start maakt. Er zijn geen extra bijzonderheden in het kraamgezin. Het basispakket biedt 49 uur kraamzorg, exclusief partus.
Meer of minder zorg:
Meer zorg wordt geboden in situaties waarin er iets aan de hand is met de moeder, het kind of de omgeving. In deze situaties wordt de basiskraamzorg uitgebreid. Bijvoorbeeld met extra uren voor verzorging en opvang van huisgenoten en/of ondersteuning bij (of tijdelijk overnemen van) huishoudelijke taken.
Minder zorg komt voor wanneer de toekomstige kraamvrouw en haar partner zelf kiezen voor minder zorg en zelf in staat zijn een aantal activiteiten uit te voeren.
In bijzondere omstandigheden – zoals het geven van kunstvoeding, het niet zelfstandig voeren van de huishouding, een ziekenhuisopname – is er ook sprake van minder zorg dan in het basispakket is opgenomen.
Minimum zorg dat is het pakket dat in ieder geval en in iedere situatie geleverd wordt. Dit pakket is niet samengesteld op basis van wat nodig is om goede en passende kraamzorg te verlenen. Wanneer u hiervoor kiest wordt hiervan een aantekening in de zorgovereenkomst gemaakt. Het minimumpakket geeft aan waaraan de kraamverzorgende in elk geval aandacht zal besteden om de zorg voor moeder en kind zoveel mogelijk te waarborgen.
Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de kraamverzorgende bestaat uit het geven van voorlichting en instructie over de verzorging van uw baby en van uzelf als kraamvrouw. Het doel is dat u als de kraamverzorgende weg gaat, plusminus de achtste dag, met zelfvertrouwen al de zorg voor de kleine kan doen. Verder bestaan de werkzaamheden van de kraamverzorgende uit het dagelijks controleren van de baby en kraamvrouw en het uitvoeren van huishoudelijke werkzaamheden, waaronder wordt verstaan de dagelijkse was, stofzuigen/strijken, douche/toilet en de verzorging van de maaltijden. Tenslotte is zij gastvrouw voor de kraamvisite.
Assistentie bij de bevalling:
Wanneer u thuis gaat bevallen, is het van belang dat u op tijd een "voormelding” aan Henny Lubberman doorgeeft. Graag bellen op (06)38911966 . Dan heeft Henny de tijd om te zorgen dat zij ook daadwerkelijk bij u kan zijn zodra het nodig is. Dan kan zij de arts of verloskundige assisteren bij de bevalling en voorbereidingen treffen zoals kruikje klaarmaken en dergelijke.
 
Ook wanneer u naar het ziekenhuis gaat voor de bevalling, poliklinische ofwel medisch: graag even een voormelding naar Henny Lubberman (s’ nachts hoeft dit niet). Als u bent bevallen krijg ik graag wel even een telefoontje, ook al weet u nog niet zeker dat u naar huis toe mag.
 
Verder zijn er nog wat punten die bij de intake mondeling met u worden doorgenomen.
Overige informatie:
Kosten:
Wij adviseren u om uw verzekeringspolis te raadplegen voor de kosten die verbonden zijn aan het leveren van kraamzorg, zoals bijvoorbeeld een eigen bijdrage. Afhankelijk van de afspraken die wij met de verschillende zorgverzekeraars hebben gemaakt, brengen wij deze kosten bij u in rekening of direct bij de zorgverzekeraar.
Het annuleren van kraamzorg kan uitsluitend schriftelijk plaatsvinden, tenzij er wordt geannuleerd op medische gronden.
Voor het annuleren van de inschrijving voor kraamzorg worden altijd administratiekosten in rekening gebracht. Uitsluitend indien een overeenkomst op medische gronden wordt geannuleerd, zijn geen annuleringskosten verschuldigd.
De cliënt zal de facturen ontvangen en binnen 14 dagen na de factuurdatum betalen.
Indien niet binnen deze termijn aan de betalingverplichting is voldaan, kan de vordering in handen worden gegeven van een incassobureau. In dat geval worden de extra kosten voor deze procedure doorberekend aan de cliënt. Parkeerkosten zijn voor rekening van de zorgvrager.
Zorgovereenkomst:
Het matchbureau bemiddelt tussen zorgvrager (u) en Henny Lubberman. Wij adviseren u om de "model zorgovereenkomst" die wij u bieden af te sluiten tussen u en Henny Lubberman. Daarmee erkent u beiden uw rechten en plichten en kunt u rekenen op verantwoorde kraamzorg. Zoals in onze "brief bevestiging kraamzorginschrijving" ook staat vermeld, bent u verzekerd van kraamzorg (continuïteit van zorg).
Klachten:
De kraamverzorgende levert kwalitatief verantwoorde zorg. Mocht u ergens niet tevreden over zijn, dan vraag ik u dit eerst met mij te bespreken.
U kunt te allen tijde een beroep doen op een onafhankelijke klachtencommissie. Het geldende klachtenreglement wordt op aanvraag verstrekt door Henny Lubberman.
Privacy:
Bij het leveren en/of verlenen van diensten aan een klant houdt het matchbureau zich aan de eisen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Vastlegging, verwerking en verstrekking van deze informatie geschiedt met inachtneming van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Het matchbureau hanteert een Privacyreglement dat op aanvraag verstrekt wordt.
Aansprakelijkheid:
Henny Lubberman heeft een aansprakelijkheidsverzekering voor de schade die de kraamverzorgende aan derden toebrengt. De aansprakelijkheid is verder uitgewerkt in de leveringsvoorwaarden behorende bij de door ons gefaciliteerde model zorgovereenkomst. Henny Lubberman neemt uitsluitend in overleg met de cliënt de sleutel aan, waarmee ik mij zelfstandig de toegang tot de woning kan verschaffen. Henny Lubberman erkent geen enkele verantwoordelijkheid voor het verlies van de in gebruik gegeven sleutel. Voor alle directe schade aan klant of derden toegebracht door Henny Lubberman is het matchbureau niet aansprakelijk.
Arbeidsomstandigheden:
Het matchbureau voelt zich verantwoordelijk voor de werkomstandigheden van alle kraamverzorgenden. Dit betekent dat het matchbureau eisen stelt aan de werkomstandigheden. Het gaat om veiligheid, hygiëne, werkmateriaal en lichamelijke en psychische belasting. Er moeten soms voorzieningen worden getroffen, bijvoorbeeld het plaatsen van een bed op bedklossen, die noodzakelijk zijn om de veiligheid en de gezondheid van de kraamverzorgenden te waarborgen. De Arbowet schrijft voor dat bedden een werkhoogte van 80 centimeter moeten hebben, gemeten tussen de vloer en de bovenkant van de matras. Een doorsnee bed is meestal te laag. U bent medeverantwoordelijk om te zorgen dat er onder goede arbeidsomstandigheden en met goed materiaal gewerkt kan worden. Er wordt gewerkt volgens vastgestelde werkwijzen en hygiënische richtlijnen. Dat betekent dat de kraamverzorgenden in sommige situaties beschermende materialen dragen.
Goede arbeidsomstandigheden hebben ook te maken met de omgang met elkaar. Het matchbureau gaat er vanuit dat u en de kraamverzorgende elkaar volgens algemeen aanvaarde normen bejegenen.
De zorgverlening kan worden geweigerd of vroegtijdig beëindigd indien u zich niet aan deze voorwaarden houdt, volgens een door ons vastgestelde werkwijze.


Share by: